Monday, January 26, 2009

BOIKOT BARANGAN ISRAEL DAN SEKUTUNYA




Al Quran dan sejarah telah membuktikan bahawa Yahudi adalah suatu bangsa yang zalim.Sekali lagi kekejaman di Palestin dedah agenda Israel hancurkan umat Islam yang dianggap seteru utama.Umat Islam sudah mengenal siapakah musuh utama.Bangsa Yahudi dan Nasrani merupakan musuh yang kita nampak dan nafsu jahat serta iblis dan syaitan adalah musuh yang tidak dapat dilihat.Kejahatan Yahudi sudah wujud begitu lama,misalnya Rasulullah pernah memakan daging yang dimasukkan racun dengan niat untuk membunuh baginda.Lebih menjelaskan lagi,dapat dipetik daripada al quran yang bermaksud;
"Wahai orang beriman!Jangnlah kamu mengambil orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana sesetengah mereka menjadi teman rapat kepada sesetengahnya yang lain;dan ssiapa antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya,maka sesungguhnya ia adalah daripada golongan mereka itu.Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang brlaku zalim.

SENARAI BARANGAN ISRAEL DAN AMERIKA SERTA SEKUTUNYA
MakananSyarikat Tasty FoodsProduk: Makanan RinganJenama: Samba, Fun, Lays... dan sebagainya.Syarikat HeinzProduk: Puri Tomato, Ketchup, Sos Cili & Tomato... dan sebagainya.Syarikat LambertProduk: Gula-gulaJenama: Chiclets, Adams, Clorets, Snack, Halls... dan sebagainya.Syarikat HosstessProduk: Makanan Ringan & KekJenama: Twinkess, Hos Hos, Cup Cake... dan sebagainya.Syarikat CadburyProduk: Coklat, Gula-gula, makanan ringan... dan sebagainya.Syarikat Coca-colaProduk: Minuman bergasJenama: Coca-cola, Fanta, Sprite, Pepsi, 7-up, Mountain Dew, Miranda... dan sebagainya.Syarikat Hadaiq CaliforniaSyarikat RockyProduk: Basbuosah, Jeli Om-Ali... dan sebagainya.Syarikat Perrier-VittelProduk: Air Galian Barakah... dan sebagainya Syarikat NestleProduk: Makanan Ringan, Minuman, Campuran MasakanJenama: Kit-kat, Perrier, Nescafe, Maggie, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffe Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (makanan haiwan-kucing), Croose & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, ButterFinger, MilkyBar, Frutips... dan sebagainya.Syarikat AmericanaProduk: Burger, Sausage, Ayam... dan sebagainya.Minyak Sayuran Rawabi, FernMakaroni Columbus, HayoChipsy Delta

Super Market :Sainsburry,Heiz,Edge,Tesco.
Kedai Makan:RestoranMcDonalds,Tikka,Kentucky Fried Chicken (KFC),KantisArby's,Pizza Hut,Chicken TikkaParadise,McBurger,
Alat Pencuci dan Kecantikan:Syarikat Procter & GambleProduk: Kesihatan, Syampu, Sabun Jenama: Head & Shoulders, Pert Plus, Pantene, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, Close Up, Colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean... dan sebagainya.Syarikat Palmolive Produk: Pencuci dan Sabun Jenama: Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy... dan sebagainya.Syarikat Johnson & JohnsonProduk: Kesihatan dan Penjagaan Diri Syarikat Johnson Produk: Pewangi dan Ubat Nyah SeranggaJenama: Raid, Glade... dan sebaginya.Syarikat Revlon Make-up,Syarikat East In Sambel,Syarikat Beverly Hills,Syarikat Sitreen.
Bahan Tenaga Bateri Kenderaan :Milestone Bateri Kenderaan Powder ,Bateri Kecil Energyzer, Duracell, Eveready... dan sebagainya.
Alatan Sukan:Nike,UniversalPower,ParamountYoungers.
Pakaian:Jean's Basic,Kelvin KleinLevi's,Basic Ralph Lauren.
Alatan Pejabat:Syarikat Delta EgyptParker SchifferPen SchifferHigher.
Alatan Komunikasi dan Teknologi Maklumat:Mac,IBM,Intel,Uracel,Nokia,Motorola dan Digital

0 ulasan:

Kategori...!!!

Pengikut...!!!

Tentang Blog Ini...!!!

Blog ini menceritakan apa-apa sahaja yang bermanfaat tidak kira tentang agama, hal ehwal semasa, pendidikan mahupun teknologi.

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP